De veel gestelde vragen met antwoorden

FAQ , Q&A, RTFM, net hoe je het wil noemen.

Veel vragen krijgen we vaker. En meestal geven we dan ook dezelfde antwoorden. Om dat nu wat slimmer aan te pakken hebben we onderstaande lijst opgesteld. En de antwoorden ook maar vast gegeven. Kijk maar eens, het zou zo maar kunnen dat uw antwoord er ook al bij staat.


Voor de AVD

A

Het evenement is vooral voor kinderen van de diverse basisscholen. Dat is de grootste groep deelnemers.

Maar ook volwassenen zijn van harte welkom. Als training voor de Nijmeegse Vierdaagse of gewoon om lekker actief bezig te blijven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

A

Veel deelnemers lopen jaarlijks mee aan de AVD Tilburg. En krijgen daarvoor een medaille. Om de juiste medaille te kunnen verstrekken is het wel zo handig dat we weten voor de hoeveelste keer je meeloopt.

Maar het inschrijven heeft ook andere organisatorische redenen. Zo wil de Gemeente graag weten hoeveel mensen er op de route zijn. Dan kunnen ze daar bij calamiteiten rekening mee houden. Ook kan de route impact hebben op de lijnbussen. Die kunnen zelfs tijdelijk komen te vervallen.

En omdat de organisatie er alles aan doet om het evenement veilig te laten verlopen is het aantal deelnemers ook van invloed op hoe lang bijvoorbeeld onze verkeersregelaars op een bepaalde plaats ingezet worden.

A

Die vraag zagen we aankomen. Onze pagina Inschrijven geeft daarover de enige juiste informatie.

A

Onze pagina Inschrijven geeft daarover de enige juiste informatie.

A

Individueel: Is meestal alleen, maar loop gerust met z'n tweeën of meer.

School: Is wat de naam al zegt, een school, dat betekent meestal groot aantal personen onder 1 naam. Waar de inschrijving door de (basis)school geregeld wordt.

Groepen: Leuk dat jullie met een groep komen. Voor ons is het pas een groep als het om meer dan 16 personen gaat. Ideaal voor bijvoorbeeld sportclubs, die weer geen school zijn. En een sportschool noemen dan lekker ook een groep.

Scholen en groepen, die zich ook zo ingeschreven hebben, krijgen donderdag een groepsherinnering als cadeau van de organisatie.

A

Elk jaar organiseren we een informatieavond te organiseren voor Scholen en Groepen. Omdat het om een groter aantal deelnemers tegelijk gaat kunnen we jullie informeren en het wat makkelijker maken.

Zie ook onze pagina over de Informatieavond

A

Heel fijn, dan zijn er een paar extra ogen om de kids mee in de gaten te houden. Dat kost u geen inschrijfgeld, maar dan krijgt u ook geen medaille. Misschien een sticker.

Wel graag alle begeleiders inschrijven, zodat we weten hoeveel mensen er onderweg zijn.

A

Ja zeker, wij zijn ook hard op zoek naar mensen die ons graag willen komen helpen. Het hele evenement draait op vrijwilligers. Zonder vrijwilligers was er geen AVD Tilburg!
Had je de vacatures op onze vrijwilligers pagina al gezien?

A

Als u in het menu de pagina Route niet kan zien, betekent dit dat ze nog niet bekend zijn gemaakt (dus ook de verzorgingsplaatsen voor scholen nog niet).

Zodra wij de goedkeuring en de vergunning binnen hebben van de gemeente worden de routes op de website gepubliceerd en via Facebook gedeeld. Waarschijnlijk weiden we er een nieuws item aan.

A

Voor de lange termijn planners onder ons.
De 70e AVD Tilburg (editie 2021 dus) start op:

Euh, dat weten we nu nog niet. Even agenda's trekken. Of zullen we eerst deze editie lopen?

A

Sinds we dat gekozen hebben.

We kregen feedback dat de vrijdag op school voor veel van de jongere deelnemers, na vier avonden gezellig wandelen, toch wel intensief was. Omdat we met deze feedback toch iets willen doen, beginnen we deze keer op Dinsdag. En dan is de laatste dag van de Avondvierdaagse.... Inderdaad de Vrijdag.

Tijdens de AVD

A

We starten alle dagen om 18:30 uur, op de opgegeven startlocaties.

  • Voor dinsdag en woensdag is dat in het Reeshofpark
  • Donderdag en vrijdag op het terrein van de Tilburg University

Ga alsjeblieft niet starten vanaf andere locaties of op andere tijden. De routes zijn dan nog niet beveiligd door onze verkeersregelaars.

A

Aanmelden hoeft niet, maar als u hallo wil komen zeggen mag dat natuurlijk.

Behalve als u online heeft ingeschreven. Dan kunt u op de eerste wandeldag uw start- / deelnamebewijs ophalen. Vergeet dat alstublieft niet!


Afmelden? Ja graag! Dan weten we ook of iedereen weer binnen is. En kunnen we u de volgende dagkaart meegeven.

Ook op de laatste dag graag afmelden, dan krijgt u uw envelop met medaille en toebehoren.

A

Ieder jaar merken we dat de hoeveelheid (zwerf)afval groter en groter wordt. Hoewel we dagelijks een veegploeg de route op sturen is wat hulp van de deelnemers wel erg fijn.

  • Op iedere plek waar onze verkeersregelaars staan zult u vuilniszakken aantreffen. Maak er gebruik van. Wij zorgen dat deze (hopelijk volle) vuilniszakken opgehaald en netjes afgevoerd worden.
  • Net na de rust- / verzorgingsplaatsen staan containers.
  • Bij de finish staan ook containers.

Maar het belangrijkste verzoek is eigenlijk: Gooi het afval niet op straat. Gebruik de afvalbakken of neem het mee naar huis. Dank, ook namens de bewoners langs de route.

A

Uiteraard is dat geen enkel probleem. Wat tips van onze kant:

  • Het is een grote mensenmassa. De hond aan de lijn is wel zo verstandig (lees: verplicht).
  • Denk met warm weer ook aan wat te drinken voor uw hond.
  • Maakt uw hond een sanitaire stop? Ruimt u dan ook het eventuele afval van uw hond op?
A

Geen paniek, ze zijn allemaal nog netjes bij de ouders terug gekomen.

Meld je bij de eerste de beste verkeersregelaar, politieagent of EHBO medewerker. Zij hebben de communicatielijntjes naar het Startbureau waar dat soort meldingen binnenkomen. Na het contact met het Startbureau kijken we samen wat de verstandigste vervolgstappen zijn.

A

Breng het kind naar de eerstvolgende verkeersregelaar, politieagent of EHBO medewerker. Zij hebben rechtstreeks contact met de organisatie en melden het gelijk. Waarschijnlijk komt iemand van de EHBO het kind dan ophalen en brengt het naar het startbureau.

Daar komen toch alle communicatielijntjes bij elkaar en hebben we de ruimte, rust en aandacht voor het kind.

A

Okay, het is een wandelvierdaagse. De clou is dan ook het wandelen.

Mocht je er toch voor kiezen een kinderwagen of bolderkar mee te willen nemen dan zou dat geen probleem moeten zijn.

A

Over het algemeen is de route prima geschikt voor mindervaliden. Met een scootmobiel of rolstoel houden we rekening wat de route betreft. Mogelijk dat we een kleine omleiding verzinnen, maar alleen  als dat noodzakelijk is.

A

Het is een wandelvierdaagse. Voor uw eigen veiligheid en die van de andere deelnemers vragen we u om deze voertuigen niet mee te nemen.

We hebben ook geen enkele invloed op eventuele acties van de politie wat het gebruik van niet op de openbare weg toegestane voertuigen betreft. Maar de politie is aanwezig dus loop het risico liever niet.

A

Okay, zo houdt u ons scherp. Stuur gerust een bericht via het contactformulier. Als de vraag algemeen genoeg is voegen we hem graag aan dit lijstje toe.

Deze pagina delen: